ΝΑΙ σε ποδηλατόδρομο στην Παπάφη & σε όλη την πόλη!

Ίσως η Θεσσαλονίκη να αποτελεί μια από τις τελευταίες φανατικές αυτοκινητούπολης της Ευρώπης. Καμία πόλη στον κόσμο δεν έλυσε το πρόβλημα του αυτοκινήτου, επενδύοντας σε αυτό, διότι το αυτοκίνητο κατέλαβε ότι ελεύθερο χώρο υπήρχε φέρνοντας σοβαρές αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα ζωής, την υγεία, την αέρια ρύπανση, την ηχό-ρύπανση, την κλιματική αλλαγή, το κυκλοφοριακό, την σωματική άσκηση, το σύστημα υγείας & ασφάλισης, το κόστος μετακίνησης, το καύσιμο και τους πολέμους για τον έλεγχο του πετρελαίου / αερίου.

Αντίθετα κατά προτεραιότητα οι σύγχρονες πόλεις στρέφονται σε υποδομές για το Ποδήλατο και την Βιώσιμη Κινητικότητα, μειώνοντας τις δυνατότητες των Ι.Χ, ώστε ο κόσμος να αλλάξει τρόπο μετακίνησης, φτιάχνοντας πόλεις φιλικές για τους ανθρώπους και όχι για τις μηχανές.

Δείτε πως καταρρίπτουμε τα επιχειρήματα τους:

1) Υποστηρίζουν “Απώλεια 100 θέσεων στάθμευσης”

Καταρρίπτουμε: Οι θέσεις στάθμευσης που “χάνονται” είναι ούτως η άλλως παράνομες μιας που στην οδό Παπάφη και στις δύο πλευρές απαγορεύεται η στάθμευση.

Όπως και να έχει όμως η Θεσσαλονίκη αποτελεί ένα ατελείωτο χαοτικό πάρκινγκ αυτοκινήτων, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της, ακόμη και εκεί που δεν προβλέπεται, είτε σε δρόμους, είστε σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους, πάρκα, πλατείες. Αντίθετα οι υποδομές για το ποδήλατα είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

2) Υποστηρίζουν “ Όχι στη βάναυση επίθεση στις ζωές μας”

Καταρρίπτουμε: Τα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν, ηχο-ρυπαίνουν,  ενισχύουν την καθιστική ζωή, την κλιματική αλλαγή, επιβαρύνουν την δημόσια υγεία και το σύστημα υγείας, ενώ το καύσιμο τους αιτία πολέμων και περιβαλλοντικής υποβάθμισης.

Τα αυτοκίνητα λοιπόν είναι η βάναυση επίθεση στις ζωές μας και όχι οι ποδηλατόδρομοι που προωθούν το ποδήλατο, το απόλυτα οικολογικό μέσο βιώσιμης κινητικότητας.

3) Υποστηρίζουν “Όχι σε αποφασίζουν για εμάς χωρίς εμάς”

Καταρρίπτουμε: Η Δ’ Κοινότητα πριν 2 χρόνια ξεκίνησε την ενημέρωση κατοίκων και επαγγελματιών στην περιοχή της Τούμπας, και διοργάνωσε και σχετική ποδηλατοδρομία.

Ο σχεδιασμός ενός Δήμου θα πρέπει να είναι με το σκεπτικό της αναβάθμιση της ζωής συνολικά των πολιτών και όχι του ιδιωτικού προσωπικού και ευκαιριακού συμφέροντος του οποίου αυτή η κίνηση προωθεί.   

Εμείς λέμε ΝΑΙ σε ποδηλατόδρομο στην Παπάφη, να επεκταθεί σε όλη την πόλη, και προ-ειδοποιούμε τον Δήμο Θεσσαλονίκης να λάβει όλα τα απαραίτητα κατασκευαστικά μέτρα ώστε να είναι ασφαλής διάδρομος ποδηλάτων αποκλειστικής κίνησης, διπλής κατεύθυνσης, ασφαλτοστρωμένος, με νησίδα διαχωρισμού ή κράσπεδο, και φυσικά σταθερά εμπόδια για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης και κίνησης μηχανοκίνητων οχημάτων σε αυτήν. Σε διαφορετική περίπτωση θα απαξιωθεί από τους βάνδαλους της εποχής μας και την αδυναμία ελέγχου.

ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ:

1) Να υπογράψουν το Νέο Ψήφισμα 2019, για ένα “Ασφαλές Δίκτυο Ποδηλατόδρομων ΤΩΡΑ!”. Το προηγούμενο ψήφισμα συγκέντρωσε περισσότερες από 6.000 υπογραφές.
www.gymnosophy.gr/safe-cycling-network-now

2) Να κάνουν Εμπάργκο σε όλα τα καταστήματα & επαγγελματίες που είναι ενάντια στους ποδηλατόδρομους.

3) Να συμμετέχουν στο 10ο Ποδηλατικό Καρναβάλι, την μεγάλη αποκριάτικη γιορτή του Ποδηλάτου και της Οικολογίας, την Τσικνοπέμπτη 28 Φεβρουαρίου.
https://www.gymnosophy.gr/bike-carnival/

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

ΤΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ
www.gymnosophy.gr/cycling

ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΛΗΣ
www.gymnosophy.gr/2018/04/seville-safe-cycling-roads.html

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: URBACT III – Resilient Europe
Προτάσεις μας επί της δημόσιας διαβούλευσης πάνω στο “Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης για την προώθηση του ποδηλάτου για τη βελτίωση του βαθμού ανθεκτικότητας της κοινωνίας και της πόλης της Θεσσαλονίκης”
www.gymnosophy.gr/2018/04/urbact-iii-proposals.html

Συντηρητικό το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Θεσσαλονίκης
www.gymnosophy.gr/2018/12/2nd-svak-proposals.html


Γιατί ΠΟΔΗΛΑΤΟ;
ΥΓΕΙΑ | ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | ΕΝΕΡΓΕΙΑ | ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ

Φυσιολατρική συλλογικότητα Gymnosophy

www.gymnosophy.gr

Tags: