ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Spread the love

Γιατί ΠΟΔΗΛΑΤΟ;

ΥΓΕΙΑ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ

– Για την μείωση της Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και την προστασία της Δημόσιας Υγείας, αφού το ποδήλατο δεν εκπέμπει ρύπους, ενώ παράλληλα δεν υφίσταται κανένα άλλο μέτρο περιορισμού των μηχανοκίνητων στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
– Για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής και την μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, όπως αποφασίστηκε και δεσμεύτηκε και η χώρα και πόλη μας.
– Για την μείωση του κυκλοφοριακού και του προβλήματος της στάθμευσης.

– Για την μείωση των τροχαίων εγκλημάτων που προκαλούν τα μηχανοκίνητα.
– Για την αύξηση της σωματικής άσκησης με κρίσιμα ευεργετικές συνέπειες στην υγεία μας, ενάντια στη καθιστική ζωή και την παχυσαρκία.

– Για την ελάφρυνση του συστήματος υγείας και του ασφαλιστικού.
– Για την μείωση των επιπέδων ηχορύπανσης που υποτιμάται ως σημαντικό πρόβλημα.
– Για την μείωση χρήσης του πετρελαίου και φυσικού αερίου, των οποίων η εξόρυξη τους είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον, αλλά και ο έλεγχος των πηγών τους σημείο πολεμικών συγκρούσεων παγκοσμίως, με αποτέλεσμα εκατομμύρια περιβαλλοντικούς μετανάστες και πρόσφυγες πολέμων.
– Γιατί το εξαιρετικά χαμηλό κόστος, κτήσης, συντήρησης και μετακίνησης, καθιστά το ποδήλατο το αποτελεσματικότερο μέσο για την αντιμετώπιση της κρίσης (ανεργία, φτώχεια, μεταναστευτικό, κατάθλιψη..).
– Γιατί πρέπει οι πόλεις μας να γίνουν βιώσιμες και να αυξήσουν την ανθεκτικότητα των πολιτών, και άρα πρέπει να υλοποιηθούν ριζοσπαστικά Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
– Γιατί η προώθηση του ποδηλάτου είναι πανευρωπαϊκή στρατηγική και η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει τα ανάλογα χρηματοδοτικά εργαλεία.

ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ;

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

– Άμεση κατασκευή προστατευμένου πλήρους δικτύου ποδηλατόδρομων σε όλα τα αστικά κέντρα, που ενώνουν τις γειτονιές μεταξύ τους, με το κέντρο και τους όμορους δήμους, καθώς και υπεραστικούς και Ευρωπαϊκούς ποδηλατόδρομους Eurovelo. Διεκδικούμε διάδρομους ποδηλάτων αποκλειστικής κίνησης, διπλής κατεύθυνσης, ασφαλτοστρωμένων, με νησίδα διαχωρισμού ή κράσπεδο, και φυσικά εμπόδια για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης και κίνησης μηχανοκίνητων οχημάτων σε αυτούς.
ΨΗΦΙΣΜΑ: Ασφαλές Δίκτυο Ποδηλατόδρομων Τώρα
www.gymnosophy.gr/2018/05/safe-cycling-network-now.html

– Υλοποίηση με τον παραπάνω ασφαλή τρόπο, και ένταξη στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, της πρότασης για διαμόρφωση δικτύου ποδηλατικών υποδομών στη Θεσσαλονίκη, που προέκυψε από συμμετοχικό σχεδιασμό στο Δήμο Θεσσαλονίκης με το πρόγραμμα “Urbact III – Resilient Europe”, λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις της ποδηλατικής μας κοινότητας, και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 2ετίας.
Προτάσεις μας επί της δημόσιας διαβούλευσης
www.gymnosophy.gr/2018/04/urbact-iii-proposals.html  

– Ειδικοί Σηματοδότες προτεραιότητας εκκίνησης για τους ποδηλάτες και πράσινο κύμα.
– Ειδικά σημεία υποδοχής για ποδηλάτες, πριν την διάβαση, ώστε στην εκκίνηση να μην εισπνέουν το καυσαέριο των μηχανοκίνητων, και να φτάνουν χωρίς άγχος στη ταχύτητα κύλισης.

– Ασφαλή σημεία στάθμευσης ποδηλάτων.
– Ενιαίο Μητροπολιτικό σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων για μετακινήσεις (δωρεάν χρήση τουλάχιστον την πρώτη ώρα), ενταγμένο στον Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

– Να συμπεριλαμβάνεται το ποδήλατο στις προδιαγραφές όλων των υποδομών.

– Πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου της πόλης αλλά και των γειτονιών, γύρω από πλατείας ή πάρκα. Δημιουργία πεζοπορικών και ποδηλατικών διαδρομών.

ΜΕΤΡΑ

– Να αναθεωρηθεί ο δυσμενής για το ποδήλατο, αναχρονιστικός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με ευνοϊκές ρυθμίσεις για το ποδήλατο. Εφαρμογή των θέσεων της συλλογικότητας ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ
www.podilates.gr/content/na-anatheorithei-o-dysmenis-gia-podilato-anahronistikos-kodikas-odikis-kykloforias
– 30χλμ/ώρα προκαθορισμένο όριο ταχύτητας για τα μηχανοκίνητα σε όλες τις αστικές οδούς, εκτός των Λεωφόρων που θα έχουν όριο 50χλμ/ώρα με ειδική σήμανση.

– Δακτύλιος για τα μηχανοκίνητα, π.χ με βάση αριθμό επιβατών σε κάθε όχημα.

– Άρση στάθμευσης, για δημιουργία χώρου για ποδηλατικές και πεζοπορικές υποδομές, αλλά και ως αντίμετρο για την μετατροπή αυτοκινητιστών σε ποδηλάτες.

– Νόμιμη μετατροπή του STOP και Ερυθρού Σηματοδότη, σε Παραχώρηση Προτεραιότητας από τους ποδηλάτες, ώστε να μην γίνετε σπατάλη χρόνου, ενέργειας και φθοράς του σώματος του ποδηλάτη, αυξάνοντας την αποδοτικότητα του μέσου. Εφαρμόζεται στο Idaho των Ηνωμένων Πολιτειών από το 1982 και τα στατιστικά δείχνουν μείωση των τροχαίων με ποδηλάτες.

– Νόμιμη κίνηση στο αντίθετο ρεύμα σε όλες τις δευτερεύουσες οδούς.

ΚΙΝΗΤΡΑ

– Μηδενικός 0% ΦΠΑ για την αγορά ποδηλάτου, ανταλλακτικών, συντήρηση, ενοικίαση και άλλων υπηρεσιών.

– Πρόγραμμα με το Ποδήλατο στην Δουλειά / Σχολείο / Εκπαίδευση, με στόχο την αύξηση της χρήσης με την δημιουργία κινήτρων, όπως έκπτωση σε καταστήματα.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

– Κυκλοφοριακή ποδηλατική εκπαίδευση στο σχολείο και θεσμοθέτηση ενός διπλώματος επιβράβευσης.

– Ενημερωτικά και Εκπαιδευτικά προγράμματα για ενήλικες.

ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ: ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ

– Δυνατότητα μεταφορά του ποδηλάτου σε όλα τα ΜΜΜ που υπάρχουν ή θα προκύψουν όπως: Αστικά και Υπεραστικά Λεωφορεία, Ταξί, Τρένο, Προαστιακός, Μετρό, Θαλάσσια Συγκοινωνία, Τραμ, Τελεφερίκ…

ΠΡΟΩΘΗΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

– Έλεγχος Ποιότητας Ποδηλατική Πολιτικής BYPAD.
http://bypadgreece.blogspot.com/
– Ποδηλατικός Τουρισμός.
– Εμπορικές Μεταφορές με ποδήλατο.
– Διαφήμιση και προώθηση χρήσης του ποδηλάτου.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

– Δημιουργία online βάσης δεδομένων για την καταγραφή των κλεμμένων ποδηλάτων.
– Σχέδιο για την αντιμετώπιση των Ποδηλατο-Κλοπών με κάμερες παρακολούθησης, συσκευές εντοπισμού με GPS και άλλα.

[1] ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ:

– Δρόμοι που επιτρέπεται η κυκλοφορία μηχανοκίνητων και απλά έχουν ένα σήμα ποδηλάτου.
– Λωρίδες που χωρίζονται από την υπόλοιπη μηχανοκίνητη κυκλοφορία, με βαμμένη γραμμή ή άλλο απλό διαχωρισμό, που επιτρέπει πρακτικά την κίνηση και στάθμευση άλλων μηχανοκίνητων στην λωρίδα.
– Δρόμοι ή λωρίδες που δεν έχουν ασφαλτόστρωση (ή άλλο τάπητα ειδικό για τα ελαστικά ποδηλάτων), π.χ. έχουν πλακάκια πεζοδρομίων που γλιστράνε στην βροχή, τσιμέντο που έχει μεγάλη αντίσταση κύλισης, χωματόδρομοι κ.α.

[2] ΔΙΠΛΗΣ κατεύθυνσης ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ επειδή:

– Επιτρέπουν την κίνηση μεγαλύτερων ποδηλάτων όπως τρίκυκλα ποδήλατα, ειδικά για ποδηλατικές μεταφορές, για τουρισμό και άλλες χρήσεις.
– Αυξάνουν την αίσθηση ασφάλειας ιδιαίτερα στους μη έμπειρους χρήστες.
– Έχουνε μεγαλύτερη ευελιξία σε σύνθετες τοπικές μετακινήσεις.
– Κάνουν το ποδήλατο κοινωνικό και φιλικό, γιατί επιτρέπουν δυο ποδηλάτες να ποδηλατούν δίπλα-δίπλα.

[3] Έρευνα: Οι ασφαλείς ποδηλατόδρομοι της Σεβίλλης
www.gymnosophy.gr/2018/04/seville-safe-cycling-roads.html

  • 160 φορείς ζητούν: 30χλμ/ω όριο στις κατοικημένες περιοχές ΤΩΡΑ! Υπογράψτε και εσείς!
    Με αφορμή την 6η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας που οργανώνει ο ΟΗΕ σε συνεργασία με τον ΠΟΥ (17 εως 23 Μαίου 2021) με κεντρικό στόχο τα 30km/h όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές 160 συλλογικότητες, ανάμεσα τους και η Gymnosophy, συνυπέγραψαν […]
  • 14η ΔΙΕΘΝΗΣ ΓΥΜΝΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΑ | World Naked Bike Ride 2021
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25 Ιουν 2021 | Ήρθε η ώρα να βάλουμε ένα STOP στην άσεμνη έκθεση 🚫 των ανθρώπων 👫 και του πλανήτη 🌍 στη ρύπανση 🏭 και τη βία! Μια γιορτή διεκδίκησης για το Ποδήλατο 🚲 Περιβάλλον 🌳 Ελεύθερο Σώμα 👣 όπου ενώνουμε τις φωνές μας!
  • Ντοκιμαντέρ: ΒΓΗΚΑΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΜΑΣ / 1η Γυμνή Ποδηλατοδρομία στην Ελλάδα
    Δείτε ελεύθερα το βραβευμένο στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης “Βγήκαμε Από Τα Ρούχα Μας” που αφορά την 1η Διεθνή Γυμνή Ποδηλατοδρομία στην Ελλάδα, που έγινε το 2008 στη Θεσσαλονίκη. Η Διεθνής Γυμνή Ποδηλατοδρομία είναι ένα διεθνές κίνημα με σκοπό τη διάδοση […]
  • Θεσσαλονίκη: Ποδήλατο vs ΚΟΒΙΝΤ-19 | online συζήτηση 1.6.2020
      Η στροφή στο Ποδήλατο είναι μια παγκόσμια τάση με έναυσμα την πανδημία.  Ήρθε η ΏΡΑ για ΠΟΔΗΛΑΤΟ και στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ;  Με ποιες πολιτικές, ποια μέτρα, ποιες υποδομές;   Το ΠΟΔΗΛΑΤΟ έρχεται να δώσει για άλλη μια φορά λύση στο […]
  • Τι-Πως-Γιατί; Γυμνή Ποδηλατοδρομία | προβολές παρουσίαση 2021
    Θέλετε να εμβαθύνετε και να ενημερωθείτε για το τι είναι και γιατί γίνεται η Διεθνής Γυμνή Ποδηλατοδρομία; Τι σχέση έχει το ποδήλατο με το γυμνό σώμα, την οικολογία, τον βιγκανισμό και την μη-βία; Ποια είναι η φιλοσοφία της φυσιολατρικής συλλογικότητας […]
  • Γιατί όχι υποχρεωτικό κράνος: Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλασίας & άλλες πηγές
    Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλασίας (ECF) δεν είναι εναντίον ατόμων που επιλέγουν να φορούν κράνος, εντούτοις είναι ενάντια στους υποχρεωτικούς νόμους για την χρήση κράνους και την προώθηση του προκαλώντας σοκ-τρόμο. Το πράττουμε αυτό μέσω της παροχής υποστήριξης στα μέλη μας, αλλά […]
  • Ποδηλατικό Καρναβάλι 2021: Τριπλή Μάσκα, Τριπλή Διασκέδαση!
    Το 12ο Ποδηλατικό Καρναβάλι 2021 δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί όπως παλιά, αλλά προτρέπουμε να τιμήσετε την παράδοση της Τσικνοπέμπτης μεμονωμένα και να αθληθείτε ποδηλατώντας με αποκριάτικα και τις μουσικές σας, γιατί: Ένας χρόνος χωρίς ψυχαγωγία, οι ειδικοί συνιστούν: ΤΡΙΠΛΗ ΜΑΣΚΑ, […]
  • Προτάσεις στη Διαβούλευση ΣΒΑΚ-ΚΟΚ 2020 από Gymnosophy
    GYMNOSOPHY: Σχόλια επί της διαβούλευσης «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» To Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών 20 Νοε […]
  • Η Φιλοσοφία της Ποδηλασίας – Frank Krygowski
    Τι είναι αυτό που κάνει ένα ενήλικο άτομο να ποδηλατεί; Τελικά, οι περισσότεροι Αμερικανοί θεωρούν τα ποδήλατα παιδικά παιχνίδια. Όσοι λίγοι δεν ανησυχούν για τους υποτιθέμενους κινδύνους φαίνεται να ανησυχούν μήπως φαίνονται ανόητοι. Γιατί λοιπόν να ασχοληθείτε με το ποδήλατο; […]