ΤΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ;

bicycle-resist

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

– Άμεση κατασκευή προστατευμένου πλήρους δικτύου ποδηλατόδρομων σε όλα τα αστικά κέντρα, που ενώνουν τις γειτονιές, τα σημεία ενδιαφέροντος, τους όμορους δήμους, καθώς και υπεραστικούς και Ευρωπαϊκούς ποδηλατόδρομους. Διεκδικούμε διάδρομους ποδηλάτων αποκλειστικής κίνησης, διπλής κατεύθυνσης, ασφαλτοστρωμένων, διαχωρισμένους με νησίδα ή κράσπεδο, και φυσικά εμπόδια για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης και κίνησης μηχανοκίνητων οχημάτων σε αυτούς.
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ: Ασφαλές Δίκτυο Ποδηλατόδρομων Τώρα
https://www.gymnosophy.gr/safe-cycling-network-now/

– Υλοποίηση με τον παραπάνω ασφαλή τρόπο, και ένταξη στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, της πρότασης για κατασκευή δικτύου ποδηλατικών υποδομών ~80χλμ στη Θεσσαλονίκη, που προέκυψε από συμμετοχικό σχεδιασμό στο Δήμο Θεσσαλονίκης με το πρόγραμμα “Urbact III – Resilient Europe”, λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις της ποδηλατικής μας κοινότητας, και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 2ετίας.

Προτάσεις μας επί της δημόσιας διαβούλευσης:
URBACT III: https://www.gymnosophy.gr/urbact-iii-proposals/
ΣBAK: https://www.gymnosophy.gr/2nd-svak-proposals/
ΣΒΑΚ-ΚΟΚ 2020: https://www.gymnosophy.gr/sxolia-svak-kok-2020/

– Ελεύθερο Ενιαίο Μητροπολιτικό σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων για μετακινήσεις.

– Να συμπεριλαμβάνεται το ποδήλατο στις προδιαγραφές όλων των υποδομών.

– Ειδικοί Σηματοδότες προτεραιότητας εκκίνησης για τους ποδηλάτες και πράσινο κύμα.

– Ειδικά σημεία υποδοχής για ποδηλάτες, πριν την διάβαση, ώστε στην εκκίνηση να μην εισπνέουν το καυσαέριο των μηχανοκίνητων, και να φτάνουν χωρίς άγχος στη ταχύτητα κύλισης.

– Ασφαλή σημεία στάθμευσης ποδηλάτων.

– Πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου της πόλης αλλά και των γειτονιών, γύρω από πλατείας ή πάρκα. Δημιουργία πεζοπορικών και ποδηλατικών διαδρομών.

ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ: ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ

– Δυνατότητα μεταφορά του ποδηλάτου σε όλα τα ΜΜΜ που υπάρχουν ή θα προκύψουν όπως: Αστικά και Υπεραστικά Λεωφορεία, Ταξί, Τρένο, Προαστιακός, Μετρό, Θαλάσσια Συγκοινωνία, Τραμ, Τελεφερίκ…

ΜΕΤΡΑ

– Να αναθεωρηθεί ο δυσμενής για το ποδήλατο, αναχρονιστικός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με ευνοϊκές ρυθμίσεις για το ποδήλατο. Εφαρμογή των θέσεων της συλλογικότητας ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ.

Gymnosophy παρέμβαση ΣΒΑΚ-ΚΟΚ 2020: https://www.gymnosophy.gr/sxolia-svak-kok-2020/

ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ https://www.podilates.gr/content/na-anatheorithei-o-dysmenis-gia-podilato-anahronistikos-kodikas-odikis-kykloforias

– Απόσταση προσπέρασης ποδηλατιστών από τα μηχανοκίνητα τουλάχιστον 2 μέτρων.

– 30χλμ/ώρα προκαθορισμένο όριο ταχύτητας για τα μηχανοκίνητα σε όλες τις αστικές οδούς, εκτός των Λεωφόρων που θα έχουν όριο 50χλμ/ώρα με ειδική σήμανση.
άρθρο 1: https://www.gymnosophy.gr/30kmh-orio-sign/
άρθρο 2: https://www.gymnosophy.gr/love30kmh/

– Δακτύλιος για τα μηχανοκίνητα, π.χ με βάση αριθμό επιβατών σε κάθε όχημα.

– Άρση στάθμευσης, για δημιουργία χώρου για ποδηλατικές και πεζοπορικές υποδομές, αλλά και ως αντίμετρο για την μετατροπή αυτοκινητιστών σε ποδηλάτες.

– Νόμιμη μετατροπή του STOP και Ερυθρού Σηματοδότη, σε Παραχώρηση Προτεραιότητας από τους ποδηλάτες, ώστε να μην γίνετε σπατάλη χρόνου, ενέργειας και φθοράς του σώματος του ποδηλάτη, αυξάνοντας την αποδοτικότητα του μέσου. Εφαρμόζεται στο Idaho των Ηνωμένων Πολιτειών από το 1982 και τα στατιστικά δείχνουν μείωση των τροχαίων με ποδηλάτες.

– Νόμιμη κίνηση στο αντίθετο ρεύμα (contra flow) σε όλες τις δευτερεύουσες οδούς.

ΚΙΝΗΤΡΑ

– Μηδενικός 0% ΦΠΑ για την αγορά ποδηλάτου, ανταλλακτικών, συντήρησης, ενοικίασης και άλλων σχετικών υπηρεσιών.

– Πρόγραμμα με το Ποδήλατο στην Δουλειά / Σχολείο / Εκπαίδευση, με στόχο την αύξηση της χρήσης με την δημιουργία κινήτρων, όπως έκπτωση σε καταστήματα, υπηρεσίες, πολιτισμό.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

– Κυκλοφοριακή ποδηλατική εκπαίδευση στο σχολείο.

– Ενημερωτικά και Εκπαιδευτικά προγράμματα για ενήλικες.

ΠΡΟΩΘΗΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

– Έλεγχος Ποιότητας Ποδηλατική Πολιτικής BYPAD.
https://www.gymnosophy.gr/bypad/

– Ποδηλατικός Τουρισμός.

– Εμπορικές Μεταφορές με ποδήλατο.

– Διαφήμιση και προώθηση χρήσης του ποδηλάτου.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

– Δημιουργία online βάσης δεδομένων για την καταγραφή των κλεμμένων ποδηλάτων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

[1] ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ:

– Δρόμοι που επιτρέπεται η κυκλοφορία μηχανοκίνητων και απλά έχουν ένα σήμα ποδηλάτου.

– Λωρίδες που χωρίζονται από την υπόλοιπη μηχανοκίνητη κυκλοφορία, με βαμμένη γραμμή ή άλλο απλό διαχωρισμό, που επιτρέπει πρακτικά την κίνηση και στάθμευση άλλων μηχανοκίνητων στην λωρίδα.

– Δρόμοι ή λωρίδες που δεν έχουν ασφαλτόστρωση (ή άλλο τάπητα ειδικό για τα ελαστικά ποδηλάτων), π.χ. έχουν πλακάκια πεζοδρομίων που γλιστράνε στην βροχή, τσιμέντο που έχει μεγάλη αντίσταση κύλισης, χωματόδρομοι κ.α.

[2] ΔΙΠΛΗΣ κατεύθυνσης ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ επειδή:

– Επιτρέπουν την κίνηση μεγαλύτερων ποδηλάτων όπως τρίκυκλα ποδήλατα, ειδικά για ποδηλατικές μεταφορές, για τουρισμό και άλλες χρήσεις.

– Αυξάνουν την αίσθηση ασφάλειας ιδιαίτερα στους μη έμπειρους χρήστες.

– Έχουνε μεγαλύτερη ευελιξία σε σύνθετες τοπικές μετακινήσεις.

– Κάνουν το ποδήλατο κοινωνικό και φιλικό, γιατί επιτρέπουν δυο ποδηλάτες να ποδηλατούν δίπλα-δίπλα.

[3] Έρευνα: Οι ασφαλείς ποδηλατόδρομοι της Σεβίλλης

https://www.gymnosophy.gr/seville-safe-cycling-roads/