Έρευνα: Οι ασφαλείς ποδηλατόδρομοι της Σεβίλλης


Σε μια πρόσφατη έρευνα αναλύεται η ανάπτυξη ενός πλήρως διαχωρισμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων κατά την περίοδο 2006-2011, με ιδιαίτερη έμφαση στις συνέπειές της για την κινητικότητα στη Σεβίλλη (Ανδαλουσία, Νότια Ισπανία), με παρόμοιο πληθυσμό με τη Θεσσαλονίκη, αλλά σαφώς ανώτερη οδηγική συμπεριφορά και σεβασμό των κανόνων.

Το 2006 η Σεβίλλη είχε 11χλμ κάποιον αποσπασματικών ποδηλατικών λωρίδων, και μόνο το έτος 2007 κατασκευάστηκαν 65χλμ ποδηλατόδρομων, ενώ τα επόμενα 6 χρόνια άλλα 74χλμ, δηλαδή σύνολο 150χλμ έως το 2013, από τα οποία 120χλμ είναι προστατευμένοι ποδηλατόδρομοι με διαχωριστικό από την υπόλοιπη κυκλοφορία, και κυρίως διπλής κατεύθυνσης. Το αποτέλεσμα είναι να ανέβουν άμεσα στο 7% οι μετακινήσεις με ποδήλατο, και να μειωθούν 61% τα ατυχήματα ποδηλατών με μηχανοκίνητα.

{ Δείχνουμε ότι αυτή η προσπάθεια, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, υπήρξε ένα πολύτιμο εργαλείο για την προώθηση της κινητικότητας ποδηλάτων σε μια πόλη χωρίς παράδοση για ποδηλασία.

Εκτός από τον προφανή στόχο της επίτευξης διαχωρισμού από μηχανοκίνητη κυκλοφορία, το δίκτυο της Σεβίλλης θεωρούσε την συνδετικότητα, συνέχεια, ορατότητα, ομοιομορφία, αμφίδρομη κίνηση και άνεση ως κριτήρια σχεδιασμού της υποδομής. Όλα αυτά τα κριτήρια έχουν ως στόχο να κάνουν το ποδήλατο όχι μόνο ασφαλές, αλλά και εύκολο και άνετο για όλους.

Η ανάλυσή μας δείχνει επίσης ότι η ταχεία οικοδόμηση αυτού του τύπου υποδομής παρέχει στέρεες βάσεις για την ανάπτυξη της χρηστικής ποδηλασίας, με υψηλή οικονομική αποδοτικότητα, ακόμη και σε μια πόλη χωρίς προηγούμενη παράδοση υπό αυτή την έννοια. }

{ Καλύτερες στιγμές
• Ο κίνδυνος ποδηλασίας μειώθηκε μετά τη δημιουργία ενός δικτύου διαχωρισμένων ποδηλατοδρόμων.
• Η σύνδεση των ποδηλατοδρόμων αυξάνει τη θετική επίδραση των ποδηλατοδρόμων στην ασφάλεια ποδηλασίας.
• Η θεωρία «ασφάλεια σε αριθμούς» επιβεβαιώνεται τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά.
• Η αιτιότητα μεταξύ κινδύνου, υποδομής και αριθμού ποδηλατών φαίνεται αμφίδρομη. }

{ Ο Pucher δήλωσε ότι το νέο εύρημα "ενισχύει πλήρως" το δικό του άρθρο του Φεβρουαρίου του 2017 στην αμερικανική Εφημερίδα της Δημόσιας Υγείας, στην οποία χρησιμοποίησε μια επισκόπηση των δεδομένων από πολλές πλούσιες χώρες για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι "η κατασκευή φυσικά διαχωρισμένων προστατευμένων ποδηλατόδρομων, παρέχοντας συνδέσεις κλειδιά μέσα στο συνολικό ποδηλατικό δίκτυο, είναι οι πιο αποτελεσματικές ποδηλατικές επενδύσεις. "

"Απλά το να γεμίζεις τις συνολικές διανυθέντες χιλιομετρικές διαδρομές, βάφοντας κάτω ρίγες για μη προστατευμένες λωρίδες ποδηλάτων είναι προφανώς φθηνότερο, αλλά δεν προσελκύει ούτε στο ελάχιστο την ίδια ποσότητα νέων ποδηλατών" }

Δείτε σχετικό βίντεο εδώ:

πηγές:
* How infrastructure can promote cycling in cities: Lessons from Seville
www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S073988591500061X

On the effect of networks of cycle-tracks on the risk of cycling. The case of Seville
www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0001457517301021

‘Landmark’ Study From Seville Shows Immediate Results From A Bike Network
https://peopleforbikes.org/blog/landmark-study-from-seville-shows-immediate-results-from-a-bike-network/

Research paper concludes that networking Seville’s cycle lanes helped improved cycle safety
http://road.cc/content/news/219657-research-paper-concludes-networking-sevilles-cycle-lanes-helped-improved-cycle

How Seville transformed itself into the cycling capital of southern Europe
www.theguardian.com/cities/2015/jan/28/seville-cycling-capital-southern-europe-bike-lanes