Θύμα της κυριαρχίας του ΙΧ 17χρόνος ποδηλάτης

Γεγονός είναι ότι άσχετα με την παραβίαση της σήμανσης και της διάβασης στο συγκεκριμένο τροχαίο, τα ΙΧ σχεδόν πάντα στρίβουν σε κάθετες οδούς με την φόρα που έχουν, χωρίς να μειώνουν ταχύτητα ώστε να δίνεται χρόνος να βεβαιωθούν ότι δεν υπάρχουν άλλοι χρήστες, ή ακόμη και να γίνουν αντιληπτοί από τους χρήστες ώστε να προφυλαχθούν.

Όμως επειδή οι άνθρωποι κάνουν λάθη, σύμφωνα με την διεθνή στρατηγική Vision Zero πρέπει να ληφθούν μέτρα υποδομής με την δημιουργία υπερυψωμένων διαβάσεων/διασταυρώσεων (αντί για υπερυψωμένες ταχείες λεωφόρους για τα αυτοκίνητα).

Την Τετάρτη 17 Απρ 2024 και ώρα 22:07 στην περιοχή Χαριλάου αυτοκίνητο τύπου SUV κινείται από το κέντρο προς τα ανατολικά στην οδό Παπαναστασίου παραβιάζει την πινακίδα απαγόρευσης της στροφής αριστερά στην οδό Γιάννη Αγγέλου, παραβιάζει την διάβαση και χτυπάει ανήλικο ποδηλάτη που την διασχίζει. Ο ποδηλάτης διακομίσθηκε και νοσηλεύεται στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Ιπποκράτειο με πολλαπλά κατάγματα στο κεφάλι και στη γνάθο.

Η απαγόρευση της στροφής αριστερά στο συγκεκριμένο σημείο παραβιάζεται συστηματικά, ακόμη και από τα περιπολικά του παραπλήσιου αστυνομικού τμήματος. Η Γιάννη Αγγέλου είναι από τις βασικούς δρόμους στην Χαριλάου και μάλιστα σε επόμενη διασταύρωση υπάρχουν φανάρια, οπότε η απαγόρευση της στροφής αριστερά από την κεντρικότερη οδό Παπαναστασίου φαντάζει παράλογη και για αυτό οι οδηγοί κάνουν τα στραβά μάτια.

Δυστυχώς ζούμε σε μια χώρα που η αυτοκινητομανία έχει επιβάλει την προτεραιότητα των ΙΧ έναντι των ευάλωτων πεζών ή ποδηλατιστών, και το να σταματήσει αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα σε διάβαση είναι εξαιρετικά σπάνιο, τόσο που αυτός που το κάνει θεωρείται “καθυστερημένος” από τους υπόλοιπους οδηγούς.

Επιπλέον το φαινόμενο κατηγορίας του θύματος (blaming the victim) επικρατεί συντριπτικά, όπως αντίστοιχα με περιπτώσεις βιασμών όπου το θύμα “προκαλεί”. Έτσι και στα τροχαία εγκλήματα επιχειρείται να παρουσιάζονται οι πιθανές αντικανονικές συμπεριφορές των ευάλωτων χρηστών, σε μια πόλη ζούγκλα εις βάρος τους, ως ισότιμες με των μηχανοκίνητων.

Διαφεύγει στους οδηγούς μηχανοκίνητων οι συντριπτικά ασύμμετρες τραγικές συνέπειες που έχουν οι παραβάσεις τους, οι οποίοι οδηγούν βαριά οχήματα, με μεγάλη επιτάχυνση και τελική ταχύτητα, που προκαλούν αναπηρίες, μόνιμες βλάβες, σοβαρούς τραυματισμούς και χιλιάδες νεκρούς.

Αν συνυπολογίσουμε και τις συνέπειες της ρύπανσης, της ηχορύπανσης, της κλιματικής αλλαγής, της καθιστικής ζωής κλπ που προκαλούν τα μηχανοκίνητα, είναι τουλάχιστον θρασύτατο να υπερτονίζονται τα σφάλματα των ευάλωτων.

Ναι δεν υπάρχει παιδεία και σωστή εκπαίδευση όλων, είτε είναι πεζοί, ποδηλάτες, μηχανόβιοι, αυτοκινητιστές, επαγγελματίες… όμως είναι εξαιρετικά απίθανο ένας πεζός ή ποδηλάτης να προκαλέσει τον θάνατο άλλου χρήστη.

Το ποδήλατο έχει υπολογισθεί πως έχει μια σχέση οφέλους 20:1 και κάθε ποδηλάτης λιγότερος υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο την ποιότητα ζωής όλων μας.

Με αφορμή αυτό το τροχαίο καλούμε τους αρμόδιους σε συνάντηση για διαβούλευση και χάραξη ποδηλατική πολιτικής και προώθηση της ήπιας κινητικότητας διεκδικώντας: 

-Για την συγκεκριμένη διασταύρωση Παπαναστασίου/Γιάννη Αγγέλου, λόγω της υψηλής κίνησης πεζών, του γηπέδου Χαριλάου, της λαϊκής αγοράς, σχολής χορού κ.α. να γίνει άμεσα υπερυψωμένη διάβαση/διασταύρωση. Τώρα υπάρχει απλή διάβαση μόνο επί της κάθετης Γιάννη Αγγέλου!

Δείτε σχετικά με τις υπερυψωμένες διαβάσεις/διασταυρώσεις στην Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου:
https://smu.edu.gr/2021/04/02/yperipsomenes-diavaseis-yper-kata-charaktiristika/

-Να εφαρμοσθεί η διεθνής στρατηγική στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας Όραμα Μηδέν / Vision Zero.
https://www.gymnosophy.gr/vision-zero/

-Να ορισθεί 30χλμ/ω το προκαθορισμένο όριο ταχύτητας σε όλες τις οδούς εκτός των κεντρικών αρτηριών.
https://www.gymnosophy.gr/30kmh-orio-sign/

-Να οριστούν στον ΚΟΚ οι Πεζοί και Ποδηλάτες ως ευάλωτοι χρήστες και να προστατευτούν περιορίζοντας ακόμη περισσότερο τα μηχανοκίνητα. Να γίνει σαφές στον ΚΟΚ ότι η αλλαγή κατεύθυνσης σε κάθετη οδό πρέπει να γίνεται μειώνοντας δραστικά την ταχύτητα.

-Να εφαρμοσθεί ο Έλεγχος Ποιότητας Ποδηλατικής Πολιτικής BYPAD.
https://www.gymnosophy.gr/bypad/

-Να δημιουργηθεί ένα Ασφαλές Δίκτυο Ποδηλατόδρομων, επικαιροποιώντας το υπάρχον σχέδιο ~75χλμ του Ευρωπαϊκού προγράμματος URBACTIII και μετατρέποντας το ολόκληρο σε προστατευμένο με διαχωριστική νησίδα.
Υπογράφουμε:
https://www.gymnosophy.gr/safe-cycling-network-now/

-Μονιμοποίηση των εκτάκτων λόγω πανδημίας και αναβάθμιση των υπαρχόντων ποδηλατολωρίδων σε προστατευμένες με νησίδα.

Όλες οι διεκδικήσεις μας για το Ποδήλατο: https://www.gymnosophy.gr/cycling/

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΠΟΛΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΗΧΑΝΕΣ!

Παρατηρητήριο Ποδηλατικής Πολιτικής
https://www.facebook.com/groups/428788186174663

– Gymnosophy

#ποδήλατο #ποδηλασία #τροχαίο

——
Μην εμπιστεύεστε τα social media της λογοκρισίας!
Γραφτείτε στο Newsletter μας, το οποίο στέλνουμε μόνο όταν υπάρχει κάποια σημαντική ενημέρωση, και επί της ευκαιρίας το συμπληρώνουμε με επιπλέον άρθρα.
Επιλέξτε τα εξειδικευμένα ενδιαφέροντα σας για περισσότερη ενημέρωση.

Posted

in

,