Ρώτα με γιατί ποδηλατώ χωρίς κράνος!

Τα ποδηλατικά κράνη προσφέρουν ελάχιστα στην ασφάλεια. Ο καλύτερος τρόπος να βελτιώσουμε την ασφάλεια είναι η προώθηση της ίδιας της ποδηλασίας με καμπάνιες, παιδεία, μέτρα και υποδομές, προωθώντας την ήπια κινητικότητα, έναντι της χρήσης μηχανοκίνητων.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλάτου (ECF) δεν είναι εναντίον ατόμων που επιλέγουν να φορούν κράνη, εντούτοις είναι ενάντια στους υποχρεωτικούς νόμους για την χρήση κράνους και τις προωθήσεις αυτού προκαλώντας σοκ-τρόμο. Το πράτουν αυτό μέσω της παροχής υποστήριξης στα μέλη τους, αλλά και μέσω της συμμετοχής σε ένα ευρύ φάσμα διακρατικών φόρουμ.

Η ECF αντιτίθεται σε υποχρεωτικούς νόμους κράνους επειδή:

● Αποθαρρύνουν την ποδηλασία, απεικονίζοντας την ως ασυνήθιστα επικίνδυνη - είναι λιγότερο πιθανό να σκοτωθείτε σε ένα μίλι ποδηλασίας από ένα μίλι περπατήματος (Wardlaw 2002).
www.industrializedcyclist.com/actualrisks.pdf

● Μια πολύ σεβαστή ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναφέρει: Όταν ο κίνδυνος τραυματισμού του κεφαλιού, του προσώπου ή του τραχήλου ερευνάτε ως σύνολο, τα κράνη ποδηλάτων παρέχουν μικρό προστατευτικό αποτέλεσμα. Αυτό το μικρό αποτέλεσμα είναι εμφανές μόνο σε παλαιότερες μελέτες. Νέες μελέτες, οι οποίες συνοψίζονται με ένα μοντέλο ανάλυσης τυχαίων επιπτώσεων, δεν δείχνουν καθαρό προστατευτικό αποτέλεσμα (Elvik 2011).
http://ecf.com/files/wp-content/uploads/Elvik2011_helmet_reanalysis1.pdf

● Οι τραυματισμένοι ποδηλάτες είναι λιγότερο πιθανό να έχουν τραυματισμούς στο κεφάλι, παρά τραυματισμένοι πεζοί ή επιβάτες αυτοκινήτων (ONISR 2005).

● Απεικονίζουν τα ποδηλατικά κράνη πως προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη προστασία από ​​ότι κάνουν. Τα κράνη ποδηλάτων έχουν σχεδιαστεί μόνο για να αντέχουν σε μικρά χτυπήματα και προσκρούσεις, χωρίς να έχουν συγκρουστεί από μηχανοκίνητα οχήματα! Δείτε περισσότερα εδώ σχετικά με τα πρότυπα κράνους ποδηλάτων.
https://ecf.com/groups/heads

● Οι χώρες που έχουν επιβάλλει ποινές σε ανθρώπους για κανονική ποδηλασία (χωρίς κράνη), δεν κατάφεραν να μειώσουν τα ποσοστά τραυματισμού στο κεφάλι, παρά τα αυξημένα ποσοστά χρήσης του κράνους. Δείτε το ενημερωτικό δελτίο ECF σχετικά με την περίπτωση της Αυστραλίας και τους νόμους του κράνους.
https://ecf.com/groups/ecf-fact-sheet-helmet-laws-case-study-australia

● Τα οφέλη για την υγεία από την ποδηλασία υπερτερούν κατά πολύ των κινδύνων τραυματισμού (de Hartog et al, 2010)
http://ehp03.niehs.nih.gov/article/info%3Adoi%2F10.1289%2Fehp.0901747

● Η μειωμένη ποδηλασία μειώνει τα οφέλη για την υγεία και το περιβάλλον.

● Η μειωμένη ποδηλασία μειώνει την ασφάλεια που προκύπτει λόγω αριθμητικής δύναμης χρήσης, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο τραυματισμού στους υπόλοιπους ποδηλάτες - (Jacobsen PL, 2003)
http://injuryprevention.bmj.com/content/9/3/205.abstract

Μπορείτε να βρείτε ένα σχέδιο θέσης της ECF σχετικά με τα κράνη εδώ - Ενημερωτικό Δελτίο για τα Κράνη
https://ecf.com/groups/ecf-helmet-factsheet

Ενημερωτικό Φυλλάδιο της ECF "Ask me why i cycle without a helmet"
https://ecf.com/sites/ecf.com/files/ECF-Helmet-brochure-2012-for-web.pdf

πηγές:
ECF position on helmets
https://ecf.com/what-we-do/road-safety/ecf-position-helmets

No helmets, no problem: how the Dutch created a casual biking culture
www.vox.com/science-and-health/2018/8/28/17789510/bike-cycling-netherlands-dutch-infrastructure

Brain surgeon: There's no point wearing bicycle helmets
www.cnet.com/news/brain-surgeon-theres-no-point-wearing-cycle-helmets/

TEDxCopenhagen - Mikael Colville-Andersen - Why We Shouldn't Bike with a Helmet
www.youtube.com/watch?v=07o-TASvIxY

Ask me why I cycle without a helmet
www.facebook.com/no.helmet.law

κείμενο: Κώστας Τερζόπουλος
www.gymnosophy.gr